Dear Blogger ><,
Salammm.... :)
A CALL !!!!!
" customer service " Weyhhh ape kejadahnye ko keje jawab- jawab call je...
HONESTLY ... sepanjang hidup tak pernah terfikir pown akan terlibat dgn keje neyh ... HAHAHAHa saya dah lah seorang yang berat mulut ... mungkin bertan tan beratnya ... Mungkin disebabkan dolu-dolu time belajar ... atau duduk-duduk main laptop headphone memang x lekang dari kepala... petanda kepada my future work style... dan ada yang selalu menegur " weyhh aku tengok ko dah macam operator jawab call dah " ... mungkin kata- kata tue sudah jadi doa- doa yang telah dimakbulkann.. :) HAHAHA
Kenapela ko pilih keje neyh ??? (Oo.)???
Dah masa aku mule2 nak keje ... mase tue almaklumla budak2 baru habis belajar... setelah ulang alik ke KL pegi interbiu .. NAK mintak keje yang mengikut course mase kat U... sumenye GAGAL dengan cemerlangnya ..><, dann sehinggalah kekeringan dengan kata laennya poket dah kosong .. dan telah berjanji pada diri sendiri akan rembat je keje yang mendatang untuk sementara waktu bertujuan nak kumpul duet ...
Disebabkan tawaran gaji yg agak lumayan dan keyakinan yang jitu .. aku layannn kan je keje neyhh .. training sebulann lebih .. and lepas tue dah kene hit floor...
Pengalaman semasa baru hit floor :) ...
Setelah buddy mentor bersama senior untuk dua hari... aku pown telah diberikan kepercayaan untuk menjawab call... Seminggu pertama ... datang ke keje rasanya macam masuk ke rumah hantu ..><. ermmm mungkin lagi menakutkann ... .. haahahaha .. sume customer macam dah ready je nak terkam..biasalah baru mula2.. tak pandai nak solve masalah customer... bahasa lintang pukang ... menggeletar bila kene tengking..banyak benda yang tak faham dan belum matang lagiii.... HAHAHAHa .. memang rase macam nak FED UP .. tapi... perkara yang menguatkan saya ialah ... DAH pergi training ... Dan hampir dua bulan peruntukkan masa untuk keje nie ... takkan nak berhenti ditengah jalan..Dan Kewangan masih belum stabil.. Untuk itu ....
Setiap hari tadah telinga dan redha je dengan segala caci maki.. (oO.) ''''
Setelah hari berganti minggu .. minggu berganti bulan ... semenjak 25 JUN 2012 melangkah ke tempat kerja sehinggalah hari ini 20 MAC 2013.... adelah 8 bulan lebih duduk menadah telinga mendengar segala masalah pelanggan ... Pelanggan yang baik hati.... akan membuatkan hari hari anda ceriaaaaa dan muka akan boleyh seperti ini ... (><,)
Yes Sir I understand you .. Have a nice dayyyy !!! ><,
Dan sebaliknya... with the adamant customer.. dispute customerr... totally muka akan berubah seperti di bawah... jika keadaan semakin annoying .. hidung akan terangkat sedikit ... HAAHHAHAHA ..
" hahahaha do you aspect me to hear you """ YES I am
What do you think you get ??? (Oo.) ''''
Probably ... dapat belajar Call Quality... setiap kali berdating dengan QA...QA adalah seseorang yang akan ditugaskan untuk memberi markah atas CALL CALL yang telah di rakam.... segala perbualan dirakam okeyhh dan diberi markah ..Markah untuk lulus adalah 95% .. kalo 94.99%.... menunjukkan anda tidak perform....(><,) ....setiap bulan mesti kene PERFORM... sudah lali dengan perkataan itu... secara kasarnya aku akan menjawab 80 panggilan sehari... THIS JOB .. TOTALLY YOU WORK FOR 8 HOUR .. x boleyh nak curi2 tulang ..
Selain itu sudah dapat belajar bagaimana untuk mengawal pelanggan yang sedang marahhh... yangg tengahh berasapp- asap... PANAS...
NEED TO USE RIGHT WORDS .... susun ayat yang boleyh menyejukkan keadaan... be down to earth.. customers always right <== time tue ..... lepas tue boleyh nyanyiii... lagu najwa latip ... " segala kata cacian yang telah engkau berikan membuatku rasa kosonggg...kosongg.. kosongg... (OO.)oppss sorry ternyanyi plak .HAHAHAH ..
SEKIANN ....
No comments:
Post a Comment